Ramowy rozkład dnia

Godziny realizacji

Realizowane treści
Bezpłatny czas pobytu przeznaczony nauczanie, opiekę i wychowanie w godzinach  7:00 – 12:00
6:30 – 8:00 „Powitanie dnia – poranek” – schodzenie się dzieci w swojej grupie lub dyżurującej, zajęcia opiekuńcze, zabawy swobodne według zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne
7:30 – 8:00Zabawy integrujące grupę oraz swobodne, rozmowy kierowane, praca indywidualna z dziećmi mającymi mikrodeficyty rozwojowe, z dziećmi zdolnymi, utrwalanie zdobytych wiadomości
8.00 – 8.30Ćwiczenia poranne (5-6 latki) lub zabawa ruchowa (3-4 latki),
Czynności porządkowe, higieniczne, samoobsługowe – przygotowanie do śniadania
9:00 – 11:30„Odkrywamy i działamy”
Realizacja zajęć edukacyjno – wychowawczych z całą grupą realizowanych w oparciu o podstawę programową oraz wg wybranego programu edukacyjnego (m.in. z zakresu edukacji zdrowotnej, społeczno- moralnej, artystycznej, muzycznej, przyrodniczej, matematycznej, literackiej, badawczej)

Realizacja II – go zajęcia dydaktycznego z całą grupą realizowanego wg wybranego programu edukacyjnego (dzieci 5-6 letnie) 

Spacery, gry i zabawy na placu przedszkolnym, obserwacje przyrodnicze, prace porządkowe, ogrodnicze, zabawy ruchowe i zajęcia sportowe na powietrzu we wszystkich porach roku
Swobodna zabawa dzieci przy niewielkim udziale nauczyciela
Czynności porządkowe, higieniczne, samoobsługowe – pomoc dzieci przy nakrywaniu stolików do obiadu
12:00 – 12:30Zabawy relaksacyjno – wyciszające, słuchanie bajek, odpoczynek (leżakowanie w grupach młodszych – do godz. 14.00),
Zabawy swobodne
12:30 – 17:00„Wesołe popołudnie”
Różnego typu zajęcia zorganizowane z inicjatywy nauczyciela, eksperymenty, nauka wierszy i piosenek, tańce, inscenizacje, improwizacje ruchowe, praca indywidualna z dziećmi, utrwalanie zdobytych umiejętności. zabawy muzyczno-rytmiczne, gry i zabawy sportowe, tematyczne lub pobyt w ogrodzie przedszkolnym,  czynności opiekuńcze, samoobsługowe, organizacyjne.

Zabawy integracyjne w grupach mieszanych wiekowo (w oddziałach dyżurujących), zabawy w kącikach zainteresowań, zabawy swobodne służące realizacji własnych pomysłów, rozwijanie umiejętności interpersonalnych

Zabawy muzyczne, słuchanie czytanych bajek, zabawy inspirowane przez dzieci, rozmowy, podsumowanie dnia, rozchodzenie się dzieci

Stałe czynności w trakcie  pobytu dzieci w przedszkolu

8:30 – 9:00Śniadanie
11:30 – 12:00Obiad
12:00 – 14:00Drzemka poobiednia dzieci 3 i 4  letnie
14:15 – 14:45Podwieczorek

Przejdź do treści